YouTube’i videote populaarsuse mõistmine

Nimi
Ismayil Tahmazov
Kokkuvõte
YouTube on üks kõige suuremaid ja tuntumaid videojagamise veebisaite, millel on ka sotsiaalvõrgustiku tunnused. YouTubest on saanud ka üks suuremaid relkaamplatvorme internetis, tänu kasutajate arvule, kes kasutavad seda platvormi nii sisulooja kui ka sisutarbijana. Kuigi mõned videod on populaarsed, siis mõned teised videod ei suuda piisavalt vaatajaid ligi tõmmata. Käesolevas töös uurisime YouTube’i videote ja kanalite populaarsust, analüüsides selleks 500,000 videot. Me analüüsisime neid andmeid, et saada ülevaadet populaarsetest videotest YouTubes ehk teisisõnu, et aru saada, mis on nendel videotel ühist. Me üritasime analüüsida YouTube’i videote populaarsuse põhjuseid, kasutades selleks mõõdikuid nagu vaatamiste arv, meeldimiste arv, mittemeeldimiste arv, kommentaarid, pealkiri, kirjeldus ja video kestus. Me viisime läbi kirjeldava ja uurimusliku analüüsi ning kasutasime meetodeid nagu tekstikaeve, et analüüsida video kommentaare. Lisaks viisime me läbi kultuuridevahelise analüüsi video populaarsuse mõttes, et saada aru, mis tüüpi videod on populaarsemad mingites geograafilistes asukohtades. Me leidsime, et erinevat tüüpi videod on populaarsed erinevates paikades, mis viis meid järelduseni, et piirkondlikud kultuurid mõjutavad videote populaarsust.
Lõputöö keel
inglise
Lõputöö tüüp
Magister - Tarkvaratehnika
Juhendaja(d)
Rajesh Sharma PhD
Kaitsmise aasta
2020
 
PDF