Kollektiivse tarkuse võrdlemine filmikriitikute arvustustega: uurimustöö filmide kassatulu ennustamise kohta

Nimi
Risko Ruus
Kokkuvõte
Teadlased on aastakümneid tegelenud filmide kassatulu ennustamisega, sest iga aasta linastub suur hulk teoseid, mille tulemused üllatavad nende rahastajaid kas heal või halval viisil, sõltuvalt esialgsetest prognoosidest. Eelnevad uurimustööd on avaldanud vastakaid tulemusi filmikriitikute arvustuste kasutamise kohta filmide kassatulu ennustamiseks. Niisamuti on kaasatud sotsiaalmeedia ühe võimaliku andmeallikana filmide müügiedu prognoosimiseks. Käesolevas töös uuritakse, milline neist kahest erinäolisest allikast on kasulikum ennustamaks parema täpsusega filmide kasumlikkust. Uuritavateks andmeteks oleme kogunud viimase kolme aasta jooksul linastunud Hollywoodi ja Bollywoodi filmid, mis on erineva geograafilise asukoha ning kultuurilise taustaga. Kollektiivse tarkuse näitena uurime sotsiaalvõrgustiku Twitteri andmeid ning võrdleme neid filmikriitikute arvustustega Hollywoodi ning Bollywoodi filmiportaalidest Metacritic ja SahiNahi. Kaasame mitmeid erinevaid tunnuseid ning rakendame erinevaid masinõppe algoritme ennustusmudelite ehitamiseks. Meie vaatluste tulemused näitavad, et võrreldes filmikriitikute eksperthinnangutega pole kollektiivsete teadmiste abil võimalik filmide kassatulu paremini ennustada ega vastupidi.
Lõputöö keel
inglise
Lõputöö tüüp
Magister - Informaatika
Juhendaja(d)
Rajesh Sharma
Kaitsmise aasta
2018
 
PDF