Ettevõtte maine mõõtmine läbi veebipõhise sotsiaalmeedia: juhtumiuuring Volkswageni heitkoguste skandaal

Nimi
Olubunmi Tajudeen Odeyinka
Kokkuvõte
Maine, mis on hindamatu, kuid samas ettevõtte teguritele oluline tegur, mõjutab ettevõtte kliente, töötajaid ja isegi ettevõttega suhtlemist. Seetõttu peab enamik ettevõtteid igapäevases suhtluses töötajate ja avalikkusega esmatähtsaks mainekujundust. Sellised ettevõtted, kes loovad edukalt hea maine, mis meelitavad ligi investoreid, töötajaid ja üldsuse heatahtlikkust, satuvad mõnikord probleemide või sündmuste hulka (s.t. ise või mitte), mis võivad põhjustada nende maine olulise muutuse. Sündmuste jada, mis juhtub pärast mainet kahjustavat sündmust, hõlmab rohkem seotud uudiste väljaandeid, kommentaare teadetetahvlitel ja sotsiaalmeedias sündmusest rääkivate inimeste arvu kasvu.
Selles lõputöös analüüsisime ettevõtte veebimeedia mainet (s.o veebimeedia meeleolu) ja võrdlesime seda nende finantsmaine (s.o aktsia hind ja maht) abil, kasutades juhtumianalüüsina Volkswageni (VW) heitgaasiskandaali. Seda tegime arvutades igakuise korrelatsiooni, iganädalase korrelatsiooni, jooksva korrelatsiooni, osalise korrelatsiooni, trendianalüüsi ja tõime välja sõnapilvedega peetud arutelu konteksti ning testisime oma hüpoteesi veebimeedia meeleolu ja aktsiate väärtuste vahelise seose abil Grangeri põhjuslikkuse test.
See analüüs tehti mitte ainult VW veebimeedia meeleolu ja aktsiate, vaid ka Fordi, Toyota ja Audi kontrolljuhtumite uuringuna analüüsitava perioodi (st VW skandaaliperioodi) kohta. Tulemus näitas, et skandaali kuumuse ajal on kaasatud ettevõte (st VW) see, kes näitas, et nende meeleolu tulemus on nende maine mõõdupuu ainult nendes meediaallikates, mille skandaalil põhinev kontekst (st uudised) ja Twitter) ning suuremate skandaaliuudiste või -sündmuste nädalatel. See suhe ei kehti teiste asendusettevõtete meediaandmete kohta, nagu Ford ja Toyota, kelle meediakonteksti ja meeleolu VW skandaali sündmused ei mõjutanud. VW, tütarettevõte Audi ja meie kolmas kontrolljuhtum näitasid, et uudisteandmekogum on ettevõtte maine suhteline mõõdupuu, sest see on ainus selle andmestik, kus VW peamiste arutelupunktide skandaal oli VW skandaali ajajoonel.
Lõputöö keel
inglise
Lõputöö tüüp
Magister - Tarkvaratehnika
Juhendaja(d)
Rajesh Sharma and Darya Lapitskaya
Kaitsmise aasta
2020
 
PDF