Kassahittide ennustamine, toetudes väljaandmiseelsetele andmetele

Nimi
Stanislav Bondarenko
Kokkuvõte
Filmitööstusel on ühiskonnale märkimisväärne mõju. See avardab inimestele teadmisi maailmast, kultuurist ning on ka meelelahutuseks. Kinos käimine on muutunud oluliseks harjumuseks inimestele. Aastal 2018 linastus maailmas 11 911 mängufilmi, mis moodustas kokku käiveks 41 billion dollarit. Kassahittide piletite müügitulust on võimaldatud pakkuda inimestele laia filmivalikut kinodes. Kuid mitte kõik filmid ei ole kasumi mõttes edukad, võttes arvesse nende produktsioonikulusid. 78% kogu maailma filmidest ei ole tulutoovad. 35% edukatest filmidest, moodustavad kokku 80% filmitööstuse kasumist. Võttes arvesse filmi stsenaariumi tähtsust ning tihedat konkurentsi. Selleks analüüsib käesolev töö, kui edukaks võib film kujuneda ning kas tasub investeerimisriski võtta. Filmi edu ennustamiseks kasutatakse linateose avaldamiseelseid andmeid. Mitmekülgse andmekogumi koostamiseks sai läbi viidud erinevaid tüüpilisi masinõppe etappe. Antud andmekogu kasutatakse filmi edukuse ennustamiseks. Edukuse määramisel kasutatakse tehisnärvivõrke ja gradiendi masinaid. Saadud tulemuste põhjal on võimalik määratleda filmi populaarsus ning selle kasumlikkuse. Saadud tulemused on filmitööstuses vägagi konkuretsivõimelised.
Lõputöö keel
inglise
Lõputöö tüüp
Magister - Tarkvaratehnika
Juhendaja(d)
Rajesh Sharma
Kaitsmise aasta
2020
 
PDF