Futuclass AR
Nimi
Hei Chun Shum
Kokkuvõte
Käesolevas lõputöös loodi hariduslik liitreaalsuse (AR) mäng nimega “Futuclass AR”. "Futuclass AR" liitreaalsusmäng baseerub Futuclass OÜ poolt arendatud haridusliku virtuaalreaalsuse (VR) mängu "Futuclass Hub" allalaetavale sisupaketile (DLC) nimega "Reaction Balancing I". Käesolevas töös loodud “Futuclass AR” on mõeldud kahele populaarsele mobiiliplatvormile — Android ja iOS. “Futuclass AR” jagab oma VR versiooniga sama eesmärki, milleks on pakkuda uut interaktiivsed õppeplatvormi 7-9nda klassi keemia õppimiseks laiendatud reaalsuses.
Lõputöö jooksul püstitati suhtluses kliendiga nõuded “Futuclass AR” loomiseks. Põhiline töö panus on mänguvarade disainil, prototüüprakenduse implementeerimisel ja kvaliteedi hindamisel läbi kasutatavuse testimise. Kõige väärtuslikum osa töös on mängudisaini kaalutlused ja analüüs erinevate AR markerite kasutamiseks. AR markerid nimega “kemikali kaardid” on töös disainitud õppematerjali osana. Need on ise-prinditavad AR markerid, millel on keemia info nagu molekulide nimi ja keemiline valem. Mängudisaini tuum oli nende kaartide ja nutitelefoni ekraani kasutamine lõbusa, kaartidel põhineva ja AR sisuga õppemängu disainiks.
Kaks kasutatavuse testimise sessiooni viidi läbi vastavalt 13 7nda klassi kooliõpilase ja 16 9nda klassi kooliõpilasega. Tuvastati viga, et pildijälgimine ei töötanud vastavalt ootustele mõndade Androidi seadmete puhul, kuid seda viga ei õnnestunud korrata sisetestimise käigus. Töö piiratud skoobi tõttu kasutati ainult iOS seadmeid teises kasutatavuse testimises. Peale selle probleemi koguti testimiste käigus ka muud tagasisidet ning täienduste ettepanekuid. Tehti parandusi, et parandada kasutajakogemust ning mängu voogu. Massiline rakenduse mõju uuring on planeeritud lähitulevikku.
Lõputöö tulemuseks on hea prototüüprakendus ettevõttele Futuclass OÜ edasi arendamiseks.
Lõputöö jooksul püstitati suhtluses kliendiga nõuded “Futuclass AR” loomiseks. Põhiline töö panus on mänguvarade disainil, prototüüprakenduse implementeerimisel ja kvaliteedi hindamisel läbi kasutatavuse testimise. Kõige väärtuslikum osa töös on mängudisaini kaalutlused ja analüüs erinevate AR markerite kasutamiseks. AR markerid nimega “kemikali kaardid” on töös disainitud õppematerjali osana. Need on ise-prinditavad AR markerid, millel on keemia info nagu molekulide nimi ja keemiline valem. Mängudisaini tuum oli nende kaartide ja nutitelefoni ekraani kasutamine lõbusa, kaartidel põhineva ja AR sisuga õppemängu disainiks.
Kaks kasutatavuse testimise sessiooni viidi läbi vastavalt 13 7nda klassi kooliõpilase ja 16 9nda klassi kooliõpilasega. Tuvastati viga, et pildijälgimine ei töötanud vastavalt ootustele mõndade Androidi seadmete puhul, kuid seda viga ei õnnestunud korrata sisetestimise käigus. Töö piiratud skoobi tõttu kasutati ainult iOS seadmeid teises kasutatavuse testimises. Peale selle probleemi koguti testimiste käigus ka muud tagasisidet ning täienduste ettepanekuid. Tehti parandusi, et parandada kasutajakogemust ning mängu voogu. Massiline rakenduse mõju uuring on planeeritud lähitulevikku.
Lõputöö tulemuseks on hea prototüüprakendus ettevõttele Futuclass OÜ edasi arendamiseks.
Lõputöö keel
inglise
Lõputöö tüüp
Magister - Informaatika
Juhendaja(d)
Raimond-Hendrik Tunnel, Kristen Tamm
Kaitsmise aasta
2021