Isejuhtiva süsteemi (IJS) simulatsioonipõhine ohutustestimine

Nimi
Laima Anna Dalbina
Kokkuvõte
Isejuhtivat süsteemi (IJS) on keeruline testida selle komponentide vaheliste seoste keerukuse tõttu. Veel enam, peab isejuhtiv süsteem toimima reaalses liikluses, mis on väga mitmekesine ja paljude osapooltega, mille omavahelised interaktsioonid on äärmiselt dünaamilised. Sellepärast tuleb neid süsteeme testida tagamaks, et IJS säilitab päriselus töötamise ajal soovitud ohutustaseme. Isejuhtiva süsteemi testimine päris maailmas nõuab suuri kulusid ning võib olla riskantne ohtlike ja ettearvamatute olukordade tõttu. Antud lõputöö keskendub lähenemisviisile, mis kasutab IJSi testimiseks simulatsiooni. Esmalt töötatakse välja meetod isejuhtiva süsteemi simulatsioonipõhiseks ohutustestimiseks, kasutades CARLA simulatsioonikeskkonda. Teiseks kavandatakse katsete komplekt meetodi valideerimiseks, viiakse läbi vastavad katsed ja analüüsitakse tulemusi. Katsetulemustest lähtuvalt hinnati Tartu Ülikooli isejuhtivate sõidukite labori arendamisel olevat autonoomia tarkvara. Lõputöös käsitletakse katsete tulemusi ja väljatöötatud meetodi piiranguid simulatsioonipõhiseks ohutustestimiseks.
Lõputöö keel
inglise
Lõputöö tüüp
Magister - Tarkvaratehnika
Juhendaja(d)
Dietmar Alfred Paul Kurt Pfahl
Kaitsmise aasta
2024
 
PDF