Soovitusmudel turvariskide juhtimiseks autojagamise stsenaariumides

Nimi
Ijeoma Faustina Ekeh
Kokkuvõte
Jagamismajandus on tänapäeval muutunud levinumaks ning autode jagamine on transpordialternatiivina globaalselt kasvanud. Kuigi see on intelligentne kontseptsioon liiklusummikute vähendamiseks, kui riigid liiguvad nutikamate linnade ja jagatud mobiilsuse poole, on mitmed teadlased väljendanud muret kasutajate andmete privaatsuse pärast, kui nende teavet jagatakse sellele teenusele juurdepääsuks, ja turvariskide pärast, mis tulenevad sellise teabe jagamisest süsteemide vahel.
Käesolevas lõputöös kasutasime süstemaatilise kirjanduse ülevaate uurimismeetodit, et mõista autojagamis süsteemi tipptasemel ja konteksti. Uurimistulemused tuvastasid autojagamise olemasoleva konteksti ja stsenaariumid. Lisaks järgib lõputöö infosüsteemi turberiski juhtimise (ISSRM) metoodikat turvariskide juhtimise (SRM) juurutamiseks.
Selle põhjal tuvastame varad, turvariskid, mis kujutavad endast autojagamise stsenaariumitega seotud ohte ja haavatavust, ning leevendusstrateegiad, kasutades läbiviidud peegelkaamerast saadud tulemusi. Tutvustame ohtude modelleerimise lähenemisviisi STRIDE; seega oli riskianalüüs iga ohu ulatuse mõistmisel kirjanduse põhjal otsustava tähtsusega. Lõpuks pakuti lõputöös välja turvariskide soovitusmudel autojagamise stsenaariumiriskide vähendamiseks. Selle saavutamiseks on mudelil kujutatud kaitstavaid varasid ja kontrollimeetmeid. Instantseeritud mudel näitab kontseptsiooni tõestust soovitusmudeli rakendamiseks autode jagamise äriprotsessides
Lõputöö keel
inglise
Lõputöö tüüp
Magister - Innovatsiooni ja tehnoloogia juhtimine
Juhendaja(d)
Raimundas Matulevičius
Kaitsmise aasta
2024
 
PDF